Woodtiger – den första hybriddrivna skotaren i världen

PRODUKTINFORMATION

Woodtiger GJ30

Bygger på beprövade standardkomponenter från kända tillverkare för att erhålla bästa möjliga ekonomi och servicevänlighet.

Konstruktion och tillverkning sker i Sverige. Grunden i framdelen är en motor och växellåda hämtat frå nden Sydkoreanska tillverkaren Branson. Delarna till hydrauliken kommer från Sverige och från en känd tillverka i Italien.

Woodtiger GJ 30  Standard
På vägen körs Woodtiger utan vagnsdriften inkopplad och fungerar då som en traktor med en maxhastighet på 30 km/h.
I terräng körs maskinen på lågväxel och när extra kraft behövs används den hydrauliska vagnsdriften.
Dubbla hydraulmotorer och kraftig vinkelväxel. Hydraulisk trumbroms på vagnen ger extra bromskraft.

Woodtiger GJ 30  Hybrid
Unikt utrustad med dubbla transmissioner. Mekanisk växellåda för transporter på vägar med en maxhastighet på 30 km/h.
Vid terrängkörning kopplar man bort den mekaniska växellådan och kör uteslutande med hydrostat och kan köras i 0-5 km/h helt steglöst. Dubbla hydraulmotorer ger då kraften till den främre axeln. Driften är då helt synkroniserad mellan alla 6 hjulen. En unik kombination för en maskin i denna storleksklassen.

Hytt
Woodtiger har en mycket påkostad och specialdesignad hytt för att erhålla bästa möjliga förarkomfort. Svängbar stol och full körbarhet i båda riktningarna, stora glasytor för bästa möjliga sikt. Skotaren kan styras med både ratt och spak.

Smidig
Otroligt smidig i terräng med den unika midjestyrningen som gör att maskinen nästan  spårar även vid fullt styrutslag. Perfekt att köras direkt i bestånd utan stickvägar.

Servicevänlig
Skotaren är byggd på beprövad teknik och i möjligaste mån standardkomponenter. Detta, plus att hytten kan tippas vid servicejobb gör att den blir väldigt servicevänlig. Bukplåt och nödvändiga servicepunkter nås från luckor som man lätt kan ta bort vid service.

För mer information och priser – ladda ner informationsblad och prislista nedan.